11 Ağustos 2011 Perşembe

Seyyahın "Çiçekleri"

   Gezmeyi, eğlenmeyi, arkadaşlarıyla olmayi, gece hayatini, sosyallesmeyi cok seven bir anne icin hayat zor mudur?
   Evet zordur, eger cocugu hayatinin akisina almak yerine, kendisi cocugun akisina kapilirsa zordur.
   Evet zordur, bazi aksamlar ya da bunaldigi zamanlarda nefes almak adina cocugu birakacak kimsesi yoksa gercekten zordur.
   Ben kizimi kendi hayatimin akisinin icine kattim. Hamileligimde saglik veya baska bir sorun yasamadigim icin her istedigim yere gitmeye devam ettim, ucakla yolculuklar yaptik, hep araba kullandim. Tolga'cigim da hep bana destek oldu. Eylul 3 haftalik olunca da onu attim arkaya nereye gitmek istediysem gitmeye devam ettim, disiplinimden, uyku ve mama saatinden taviz vermeden. Bazi teyzelerin "Ah evladim daha hap kadar bebek, evden cikarmasana" serzenislerine guldum gectim. Yakin mesafe- uzak mesafe, o kadar esya, bez, meme vs. usenmedim, nerede olmak istediysem oldum. Ustelik emzirmeme ragmen. Kac kere hatirlarim bazi kriz (!) anlarinda arabayi Nisantasi ya da Karakoy trafiginde uygun bir yere cekip emzirdigimi :)) 
   Butun annelere ve anne adaylarina onerim pratik olabilmek, sakin ve telassiz olmak. Eliniz ayaginiza dolasmasin. Siz sakin olusaniz, o da kendine guvenen bir cocuk olacaktir ileride. Sadece gezme, sosyallesme icin gecerli olmasin ama. Bu bir kisilik meselesi biliyorum ama hem sosyal hayati sevip, hem de bebek yuzunden hayattan kopma noktasina gelmemek, depresyona girmemek icin baska yol yok gibi gorunuyor.


   Kendimi bir seyyah gibi goruyorum bazen... 5 yil once sadece para kesem vardi cebimde.. .Gezer dururudun oradan oraya.... Sonra bir gun cok agir bir sirt cantasi astilar sirtima, ben yollarimda sirt cantamla yurumeye devam ettim, biraz daha yavas belki... Yakinda bir sirt cantasi daha asacaklar sirtima, o da cok agir olacak belli... Ama ben yurumeye devam edecegim, daha da yorgun belki ama cantasiz olmaktan cok daha mutlu.... Cunku cantalarimin ici asla vazgecemeyecegim rengarenk, mis dolu ciceklerimle dolu. Ve anladim ki benim hayatimin asil nedeni o cicekler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder