7 Eylül 2011 Çarşamba

Yeni Okulumuz

Dün yeni okulumuzda ilk günümüzdü. Eylül 3 yaşında yarım gün olarak başladığı okul macerasına, geçen sene tam gün sorunsuz olarak devam etti. 2 defasında da başka okullara gitti, ve bu onun 3. ama sanırım liseye kadar son okulu olacak. Tabii memnun kalırsak :) Bu okulun aksine diğer okulları küçük birer villada 3-5 sınıflı butik tarzında ana okullarıydı. İkisini de çok ama çok sevmiştik. Fakat bu okulumuz seneye ilkokula geçiş yapacağından aynı kampüs içinde farklı binada diğer okullarına nazaran kocaman sayılabilecek bir anaokulu.


Bana yabancı bir okul değil çünkü ilkokul 1 den, lise mezuniyetime kadar okuduğum okul. Bu yönden çok duygulanıyorum kızımı götürdüğüm zaman...
 



Yeni okula başlamak ilk zamanlarda çok stresli bir iş oluyor, yaşa göre alışma süresi değişiyor. 3 yaşında yaklaşık 15 gün kadar zorluk çekmiştim, kapıda sürünmüştüm. Eylül' cüğümün ağlamalarını hala unutamam.Çok zordu, çoook. O içerde ben dışarda ağlıyorduk. 4 yaşında başlarken sadece 3-5 gün sürdü,onunla içeri sınıfa girmemi istedi bir hafta boyunca. Yaklaşık yarım saat beni yanında gördükten sonra bir şekilde sıvışıp dışarı kaçıyordum. Ama bir haftanın sonunda alışmıştı. Bu okulda bunlardan korktuğum için geçen seneden beri her fırsatta 5 yaşında yeni okula başlayacağını ona anlatıp durdum. Artık beynine kazılmıştı çocuğun 5 yaş okulu.





Dünkü ilk günümüz sınıfa el ele girerek başladı. Öğretmenimiz bizi karşıladı, sonrasında ise beraber çeşitli faaliyetler yaptık. Eylül tabii ki biraz çekingen, benim gitmemi istemedi, kolumun altından pek ayrılmak istemedi. Sonra dışarı çıktık ve saatlerce o bahçe senin bu bahçe benim kenarda köşede ne varsa keşfettik. Bir sürü de arkadaş edindik.





Bugün ise okula giderken her ne kadar "Anne sen bugün git, ben yalnız kalacağım sınıfta" dese de, sınıfa girince yine kolumun altına saklandı, sınıfta yaptıkları masa başı faaliyetine katılmak istemedi. 5 dakika sonra biraz daha açılıp olaylara uzaktaki masadan da olsa katıldı.




Sonra tekrar kurtarıcımız bahçeye çıktık ve bahçede sınıftaki arkadaşlarıyla doyasıya oynadı.






Bu hafta boyunca sınıfta çocukları her gün ayrı 5 kişilik gruplar halinde tanıştırıyorlar.. Her gün yeni 5 kişi. En son Cuma günü bütün sınıf toplanacak. Bakalım asıl önemli gün olan Pazartesi ne yapacağız? Pazartesi gerçek anlamda okulumuz açılacak ve sanırım biraz zorlu bir hafta olacak :(((

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder